CASE:
Otaverkko Oy
Otaverkko tekee IT:stä yksinkertaista ja tekee aina töitä ihmiseltä ihmiselle.
Otaverkko Oy on Espoossa toimiva IT-palvelutalo, joka on erikoistunut IT-ulkoistus- ja asiantuntijapalveluihin, tarjoten ratkaisuja yritysten IT-arjen haasteisiin. Yritys tarjoaa palveluita kuten IT-konsultointia, pilvipalveluita ja yritysverkkoratkaisuja, keskittyen tietoturvaan ja toimintavarmuuteen. Otaverkko panostaa asiakaslähtöisyyteen, tarjoten palveluita ihmiseltä ihmiselle ja skaalautuen asiakkaidensa liiketoiminnan kasvun mukana
Kun IT:n ympäriltä häädetään tekninen ammattijargon, se muuttuu yllättäen yksinkertaiseksi ja helpoksi. Ymmärtämällä sen, mitä tarvitset, saa liiketoimintaan säästöjä ja lisätehoja sekä ennen kaikkea toimintavarmuutta ja turvallisuutta.
Lähtötilanne: mihin haasteeseen tai tilanteeseen etsitte ratkaisua ennen kuin aloitimme yhteistyön?
Lähtötilanteessa pohdimme, kuinka voisimme kehittää myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä entisestään ja rakentaa kokonaisuuden, joka palvelee tehokkaasti PK-yrityksemme tarpeita. Olimme testanneet erilaisia malleja, tunnistaneet vahvuutemme ja hahmottaneet selkeästi kehityskohteet. Vaikka onnistuimme asiakastapaamisissa, niiden sopiminen oli haastavaa, ja systemaattisen, sekä dataohjautuvan myyntiprosessin luominen sekä skaalautuvien toimintamallien rakentaminen, vaativat selkeämpää strategiaa ja toistettavia käytäntöjä.
Tilanne nyt?
Meille on jo nyt kertynyt dataa, jonka avulla olemme voineet vahvistaa omia 'aavistuksiamme' ja viedä tätä tietoa niin markkinoinnin puolelle kuin sisäisestkin eteenpäini. Olemme saaneet rakennettua käytänteet ja prosessin, jonka uskomme toimivan, kunhan toistoja saadaan lisää.
Miten kuvailisitte Otaverkkoa sekä asiakaskohderyhmäänne?
Kohderyhmäämme ovat PK-yritykset, joissa moderni ICT, tietoturva ja tekoäly nähdään keskeisinä liiketoiminnan kasvun ja tehokkuuden mahdollistajina. Erityisesti keskitymme organisaatioihin, joissa tietotyö on merkittävässä roolissa.
Missä yhteistyö Distan kanssa näkyy?
Vielä tuore aihe, mutta toivottavasti pitkäkestoinen yhteistyömme on jo nyt näkynyt erityisesti ajansäästössä ja tehokkuudessa. Talouslukuihin on vielä tässä kohtaa vaikea ottaa kantaa, mutta pidemmällä aikavälillä uskon, että Distan rooli kasvumatkallamme tulee olemaan tärkeä.
Jos saisitte kuvailla Dista Oy:tä kahdella-kolmella lauseella, miten kuvailisitte?
Dista Oy on proaktiivinen ja asiantunteva kumppani myynnin ulkoistuksessa, joka auttaa tehostamaan ja ennen kaikkea kehittämään myyntiprosesseja dataohjautuvasti. Olemme olleet iloisia kaikista keskusteluista, jotka ovat auttaneet meitä arvioimaan toimintatapojamme kriittisemmin ja pohtimaan, mitä kannattaisi kehittää. Yhteistyö on tuonut meille strategista näkökulmaa, tietoa markkinasta ja käytännön toteutuksen myötä, he ovat auttanut meitä priorisoimaan omaa ajankäyttöämme tehokkaammin ja paremmin. Kanssamme työskennellyt yhteyshenkilöt / tiimi tuovat selkeyttä myynnin johtamiseen, varmistaen, että asiakashankinta ja myyntitoiminnot tukevat liiketoiminnan kasvua.
Yhteistyö on tuonut meille strategista näkökulmaa, tietoa markkinasta ja käytännön toteutuksen myötä. Dista on auttanut meitä priorisoimaan omaa ajankäyttöämme tehokkaammin ja paremmin.
– Lotta Makkonen, Markkinointijohtaja