Työntekijän kynästä – Työntekijäkokemus soittotyössä

Olen tradenomiopiskelija, pääsarjatason salibandyn pelaaja sekä myyntineuvottelija Dista Oy:llä. Kuulostaa äreän ja kiireisen henkilön yhtälöltä. Sitä se ei kuitenkaan ole. Muutin Tampereelle kolme vuotta sitten ja olen yhdistänyt koulun, työt sekä urheilun arjessani koko tämän ajan. Distalla työskentelemällä olen pystynyt helpottamaan ja tukemaan elämäni muita tavoitteita sekä samalla kehittymään työelämässä.

Aikataulujen yhdistämisen helppous Distalla

Distalla joustavuus ja työnteon helppous on keskiössä. Meillä soittajilla on mahdollisuus suunnitella ja valita omat työvuoromme joka kuukaudelle. Tenttien ja otteluiden osuessa alkukuulle pystyn helpottamaan arkeani siirtämällä työvuoroja enemmän loppukuulle. Me soittajat voimme vaikuttaa kuukausikohtaisen työmäärän suuruuteen aina kuukausi kerralla. Matalalla kynnyksellä voimme keskustella esihenkilön kanssa, mikä olisi seuraavalle kuukaudelle sopiva työmäärä juuri omaan elämäntilanteeseen peilaten. Päiväkohtaisesti pystymme vaikuttamaan, haluammeko aloittaa työpäivän aikaisin aamulla vai aloitammeko työt esimerkiksi aamutreenien jälkeen. Urheilijana lepo ja palautuminen on suuressa arvossa ja näitä tärkeitä peruspilareita Dista tukee. Koen Distan vetovoimatekijänä tämän mahdollisuuden suunnitella omat työajat. Omaan korvaan kuulostaa aika hienolta mahdollisuudelta myös muihinkin vaihteleviin elämäntilanteisiin!

Joustava työympäristö

Pari vuotta sitten koronan myötä monet asiat muuttuivat. Dista muuttui ketterästi mukana. Meille soittotyön tekijöille mahdollistettiin etätyöt ja sen vaatimat välineet. Kiireisille henkilöille, kuten minä, tämä kävi vallan mainiosti! Rehellisesti sanoen Dista vain helpotti arkeani. Nyt elämme hybridimallissa, jossa työajasta 80% on mahdollista tehdä etänä ja 20% läsnä toimistolla. Hybridimalli on mahtavaa vaihtelua soittotyön tekijöille. Toimistolla on mahtava päästä tekemään yhdessä soittotyötä sekä ajoittain päästellä arjen höyryjä pihalle. Etänä taas on mahdollista aikatauluttaa elämää tiiviimmin ja tehdä töitä omassa rauhassa ilman taustamelua.

Distalla soittotyö on pyritty tekemään helpoksi ja mukavaksi yllä mainituin tavoin. Tietty vapaus työskentelyssä tuo mukanaan myös vastuun. Distalla työskentely on opettanut minulle paljon. Suurinta oppia on ollut juuri vastuun ottaminen. Soittotyön tekijänä sinulla on vastuu itsestäsi, työstäsi sekä soittotiimistäsi. Tästä hienosta haasteesta ei varmasti tulevaisuuden työelämässä ainakaan haittaa tule olemaan. ”With great power comes great responsibility”

Kirjoittaja on Distan pitkän linjan timanttinen tekijä Miro Tuomala

Haluatko tietää lisää?

Jenni Vehmas

Jenni Vehmas

Toimin Distalla Customer Success Managerin roolissa. Olen asiakkaideni ensisijainen yhteyshenkilö sekä vastuulleni kuuluu asiakaskokemus ja sen mittaaminen. Minulla on yli 10 vuoden Contact Center kokemus alkaen aina soittajan tehtävistä.