CASE:
MARK Suomen Markkinointiliitto ry

Asiantuntijoiden asiantuntija

Markkinointiliitto on suomalaisen markkinoinnin soihdunkantaja – jo vuodesta 1928. MARK auttaa markkinoijia ja markkinointihenkisiä yrityksiä menestymään ja kasvamaan. He tekevät sen tarjoamalla alan johtavien asiantuntijoiden tuottamaa, uusinta ja edistyksellisintä tietoa huolella kuratoituna.

https://www.markkinointiliitto.fi/

Lähtötilanne: mihin haasteeseen tai tilanteeseen etsitte ratkaisua ennen kuin aloitimme yhteistyön?

Aloitimme uuden yritysjäsenyytemme myynnin ja meillä ei ollut lainkaan kokemusta B2B myynnistä. Omaa rekisteriä oli kertynyt hyvin ja sen lisäksi tarvitsimme apua ostetun rekisterin päivittämiseen. Liitolla on pienet resurssit, eikä yhtään vain myyntiin dedikoitua resurssia. Tarvitsimme kumppanin, joka osaa auttaa meidät alkuun ja matkan varrella haastaa eteenpäin. Perinteisesti B2B myynnin kumppanit ottavat ison osan uusmyynnistä itselleen, mutta meille tarvittiin kumppani, jolla on toisenlainen ansaintamalli.

Tilanne nyt?

Yritysmyynti saatiin erittäin nopealla aikataululla käyntiin. Soitot osuivat myös kesäloma-ajalle, mutta kertaakaan ei tarvinnut huolehtia toimiiko homma. Puolen vuoden yhteistyön tuloksena meillä on investoinnin verran tuottoja ja edelleen jälkihoidossa yli 200 Distan lämmittämää liidiä. Uskomme, että yhteistyön avulla olemme saaneet toiminnallemme uuden vakaan tukijalan, joka kantaa pitkälle tulevaisuuteen. Dista oli erittäin proaktiivinen ja inhimillinen koko aktiivisen yhteistyön ajan – Sen lisäksi yhteistyö oli hauskaa ja sain siitä paljon virtaa omaan arkeen. Uskon, että olemme löytäneet kumppanin, jonka avulla voimme vahvistaa myyntiä myös jatkossa mitä erilalaisimmin tavoin.

Miten kuvailisitte MARKkia sekä asiakaskohderyhmäänne? 

Kohderymämme ovat markkinoinnin ammattilaiset tai sellaiseksi aikovat. Lisäksi yritysten ylin johto, jotka haluavat rakentaa tulevaisuudenkestävää asiakas- ja markkinalähtöistä liiketoimintaa. Distan kanssa kohderyhmänä oli ostettua päättäjärekisteriä niin markkinoinnin alan toimistoista kuin mainostajiltakin. Rekisteriä rikastutettiin myös omalla datalla. 

Missä yhteistyö Distan kanssa näkyy?

Yhteistyö näkyy taloudessa jo saman vuoden aikana positiivisesti, mutta uskon, että vielä enemmän tulevaisuudessa. Saimme paljon tärkeää tietoa markkinasta ja alan ammattilaisten haasteista. Lisäksi yhteistyössä olemme oppineet, millaisia asioita on otettava huomioon laadukkaassa B2B myynnissä. Säästimme myös aikaa strategsesti tärkeille asioille, mutta myös saimme paljon iloa ja kannustusta arkeen.

Jos saisitte kuvailla Dista Oy:tä kahdella-kolmella lauseella, miten kuvailisitte?

Dista tarjoaa laadukasta ja tuloksellista yhteistyötä. Näiden lisäksi myös näkemyksellisyyttä, työn iloa ja yhteisiä onnistumisia, ollen samalla ihmislähtöinen myynnin vauhdittaja. 

Dista oli erittäin proaktiivinen ja inhimillinen koko aktiivisen yhteistyön ajan – Sen lisäksi yhteistyö oli hauskaa ja sain siitä paljon virtaa omaan arkeen. Uskon, että olemme löytäneet kumppanin, jonka avulla voimme vahvistaa myyntiä myös jatkossa mitä erilalaisimmin tavoin.

Sanna Laakkio, Toiminnanjohtaja