Blogi

Myyjän asenne näkyy viivan alla

Myyjän asenne näkyy viivan alla

Hyvä asenne on aikaansaavan myyjän tärkein ominaisuus. Tekijä, mikä erottaa erinomaisen myyjän kohtalaisesta myyjästä, on asenne. Myyntitaitoja ja tuotetietoisuutta voi aina opettaa ja hankkia lisää, mutta motivaation täytyy löytyä myyjästä itsestään. Itse olen myyntityötä tehdessäni huomannut itsessäni tekijöitä, jotka vaikuttavat työhön motivoitumiseen ja sitä kautta tulokseen. Seuraavassa mielestäni niistä keskeisimmät sekä ajatuksiani, kuinka välttää pahimmat sudenkuopat.

lue lisää
9 yleisintä myyntipuhelun virhettä

9 yleisintä myyntipuhelun virhettä

Myyntipuhelu on korkeapaineinen tilanne. Moni asia voi helposti mennä pieleen. Saatat sopertaa sanojasi, hutiloida teknologian kanssa tai tehdä asiavirheitä. Jokainen virhe vie sinua kauemmas onnistuneesta kaupasta. Ja jotkut virheet tuntuvat toistuvan toisia useammin.

lue lisää
4 kysymystä, johon soittoskriptin tulee vastata

4 kysymystä, johon soittoskriptin tulee vastata

Päivän keskeyttävä myyntipuhelu voi helposti ärsyttää vastaanottajaa. Myyntiä tekevät ihmiset tietävät tämän tunteen. Yleensä puhelun vastaanottajalle herää neljä kysymystä soittajalle. Nämä ovat juuri ne kysymykset, johon hyvän soittoskriptin tulee vastata. Haluatko kehittää sinun myyntityösi tehokkuutta kylmäsoitoissa? Lue alla olevat kysymykset ja huolehdi, että skriptisi vastaa puhelun vastaanottajan huoliin!

lue lisää
Se nyt vaan on tyhmää ajaa liikaa

Se nyt vaan on tyhmää ajaa liikaa

Yleensä sanotaan, että katse kannattaa suunnata peräpeiliä mieluummin eteenpäin ja näin olen itsekin pyrkinyt elämään. Vaikka valintoihinsa ei voi enää jälkikäteen vaikuttaa, on toisinaan kuitenkin hyödyllistä tarkastella tekemisiään myös menneen ajan valossa, jotta tulevaisuudessa valinnat osuisivat suuremmalla todennäköisyydellä napakymppiin kuin sen viereen.

lue lisää
4 etätapaamisen etua kasvotusten tapaamiseen verrattuna

4 etätapaamisen etua kasvotusten tapaamiseen verrattuna

Tulevaisuus on täällä. Teknologia mahdollistaa videopuheluiden avulla etätapaamiset kenelle tahansa maapallon toiselle puolelle, niin kahden kesken kuin ryhmille. Kiitos kuuluu internetille ja tietotekniikan innovaatioille. Miksi näitä mahdollisuuksia ei hyödynnetä myynnissä lähellekään niin paljon kuin voisi? Miksi ratkaisumyynti nojaa edelleen lähes yksinomaan myyjien konttorikierroksiin?

lue lisää
Etätapaamiset – viimeinen vaihtoehto vai tarkoin mietitty asiakasta palveleva mahdollisuus?

Etätapaamiset – viimeinen vaihtoehto vai tarkoin mietitty asiakasta palveleva mahdollisuus?

Olen työskennellyt Distalla 2,5 vuotta myynnin ja asiakkuuksien parissa. Takanani on satoja etätapaamisia erikokoisten yritysten ylimmän johdon kanssa. Keskustelen päivittäin toimitusjohtajien, johtoryhmän jäsenten ja myyntijohdon kanssa tavasta kohdata asiakkaitaan kilpailijaansa nähden enemmän ja fiksummin. Kaikkia asiakkaitani yhdistää moderni ajattelutapa ja rohkeus kyseenalaistaa suomalaiseen yrityskenttään juurtuneet ennakkoluulot, joista koostin alle muutaman rivin.

lue lisää
Minustako myyjä?

Minustako myyjä?

”Minustako myyjä?” Tätä kysymystä pohdin 10 vuotta sitten kesätyössäni puhelinmyyjänä. Työnkuvani oli lehtien kauppaamista puhelimitse – klassinen ensimmäinen työpaikka.

lue lisää